Werkbezoek Drenthe

Afgelopen vrijdag heb ik samen met mijn college Hawre Rahimi een bezoek gebracht aan de Regio Deal Zuid- en Oost-Drenthe. Het is goed om aandacht te besteden aan deze delen van Nederland, want de provincie heeft zoveel potentie en biedt voor heel Nederland kansen.

Tijdens dit bezoek hebben we gesproken met Rene van der Haring. Als eigenaar van Heli Holland in Emmer-Comascuum is het mooi om te zien hoe hij deze goed geleide onderneming, met een eigen opleidingsschool voor piloten, een grote vloot helikopters, runt.

Ook hebben wij gesproken met fractieleden van de VVD Borger-Odoorn, VVD Emmen, VVD Drenthe en de wethouder van Borger-Odoorn in Tweede Exloërmond. Hier is het bedrijf White Goblin Games gevestigd. Dit is een mooi voorbeeld hoe Drenthe ook internationaal georiënteerd kan zijn. Met onder andere het populaire spel Qwixx is dit innovatie bedrijf een internationale speler.

Het was een mooi werkbezoek aan een veelbelovende regio. De Regio Deal Zuid-Oost Drenthe laat maar weer zien dat kwetsbare regio's veel potentie kunnen hebben als ze de handen ineen slaan.