Werkbezoek Regiodeal Zuid-Oost Drenthe

De Tweede Kamerleden Mark Strolenberg en Erik Haverkort kwamen naar Hoogeveen om een bezoek te brengen aan de Regiodeal Zuid Oost Drenthe. Wethouder Jan Zwiers van Gemeente Hoogeveen en Erik Bos van de Provincie Drenthe praatten de mannen bij over de mooie initiatieven.

In het werkbezoek was er een prominente plek voor informatie over en een bezoek aan DOC33. Namens het bestuur van de Stichting DOC33 lichtte Gert Vos toe wat de doelen en de aanpak van DOC33 zijn. Tijdens het bezoek aan DOC33 vertelde bouwkundedocent Alco Otten (verbonden aan zowel Alfa-college Hoogeveen als DOC33) over de inrichtingsplannen van DOC33. Daarnaast kwamen uiteraard ook de zogenaamde coconwoningen en het Waterstof Tiny House aan de orde. Dit innovatieve Tiny House verhuist hoogstwaarschijnlijk binnenkort tijdelijk naar Den Haag en krijgt dan een plek voor de Tweede Kamer. De Kamerleden waren onder de indruk en beloofden de successen van de Regiodeal en DOC33 te zullen volgen.